AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

Mange hjemmeside-ejere tror, at salget kommer som en følge af, at de får mange besøgende på hjemmesiden

De tror, at hvis de bare får nok besøgende, så skal der nok komme gang i salget.

Det er desværre forkert.

Lad mig give dig et eksempel på, hvad jeg mener fra det virkelige liv.

Forestil dig, at du kan lide at fiske. Så i eksemplet her har vi byttet dine kunder ud med fisk.


Solen skinner, det er skønt vejr, så derfor tager du hele familien til Danmarks største put-and-take sø der er fyldt med fisk.

Søen er så fyldt med fisk, at du kan se, at der hele tiden er nogen, der hopper op af vandet.

Det svarer til, at det vælter ind med besøgende på din hjemmeside.

Ville det ikke være skønt at have så mange besøgende på hjemmesiden?


Nu er problemet, at selv om du fisker hele dagen, så er der ingen fisk der bider på.

Hvorfor?

Der kan være mange grunde.

Selv om der er fyldt med fisk, så kan det tænkes, at fiskene er af en type, der ikke bider på en krog.

Så selv om der er fyldt med fisk opnår du intet.

På din hjemmeside kunne det svare til, at selv om du har mange besøgende, så er de på hjemmesiden af andre årsager end at købe.
Det kunne være, at du har nogle flotte store billeder af KOI''er på hjemmesiden som besøgende fra Kina er helt vilde med og som de så klikker ind på din hjemmeside for at hente. Det får du jo ikke mange salg af.


Det kan også tænkes, at hele familien larmer og jager fiskene over i den anden ende af søen.

Det svarer til, at du laver blinkende og højtråbende reklamer for dine produkter i stedet for at lokke kunderne hen til dig.


Det kan også tænkes, at fiskene ikke kan lide din madding.

Hvis du har sat grøntsager på krogen og fiskene er kødædere, så får du ikke fanget mange fisk.

På din hjemmeside svarer det til, at dine besøgende har et andet formål med at besøge din hjemmeside end at købe dine produkter eller serviceydelser.


Det kan også tænkes, at put-and-take søen er fyldt med andre fiskere, som har en bedre madding end dig, så når fiskene lige har været inde at snuse til din madding smutter de over til din nabo og bider på krogen.

Det svarer til, at din konkurrent har et bedre tilbud end du selv har, så lige meget hvor mange besøgende du får ind på hjemmesiden, så er det så uattraktivt, hvad du har at tilbyde, at de besøgende forlader hjemmesiden igen for aldrig at vende tilbage.

Selv hvis fiskene kan lide din madding, så kan det være, at maddingen er så stor, at de små fisk ikke kan gabe over den.

På din hjemmeside svarer det til, at du sælger dine produkter eller serviceydelser for dyrt.

Jeg kunne blive ved og ved med denne analogi; men jeg tror at du har fanget pointen.

Så det store spørgsmål er: Vil du hellere tage hele familien med til en put-and-take sø med tusindvis af fisk du ikke kan fange

Eller

Ville du hellere tage til en lille naturlig sø, hvor der ikke er så mange fisk; men du kan fange alle de fisk du kunne drømme om?

 

Min pointe er: "Hvis du ikke opfylder dine besøgendes behov sælger du intet - uanset hvor mange besøgende du har".

Så start med at lære at fokusere på dine kunders behov - så skal du nok få solgt.

Det er altså meget vigtigere at matche dine besøgendes behov end at få mange besøgende ind på hjemmesiden
 

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.