AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

Hvis du har arbejdet med at udsende nyhedsbreve et stykke tid, så har du sikkert spekuleret mere og mere over, hvad du kan gøre for at få en højere responsrate på dine nyhedsbreve.

(Responsraten er er den procentdel, der reagerer som du ønsker og håber, set i forhold til antallet af nyhedsbreve du udsender. Hvis 20 ud af 1000 modtagere f.eks. køber hos dig efter at du har udsendt nyhedsbrevet, har du en responsrate på 2%)

Hvis du har gjort noget aktivt for at finde ud af det, så har du sikkert flere steder læst, at du skal fokusere på emnelinien.

Og hvorfor så det?

Fordi det er emnelinien, som folk ser og som reagerer på, når de får dit nyhedsbrev ind i deres indbakke.

Det er emnelinien, som skal have så meget "styrke", at det nærmest er umuligt for modtageren ikke at åbne og læse dit nyhedsbrev - selv om dit nyhedsbrev ligger sammen med 15 spam nyhedsbreve.

Emnelinien ER vigtig - den vender jeg tilbage til en anden dag - men der er een ting, som er endnu vigtigere:

Det er din "Fra" linie.

Der er intet vigtigere i dit nyhedsbrev end hvem du er.

Ser du, hvis du bare få gange har spammet dine modtagere med noget ligegyldigt, så bliver det bemærket - og husket.

Det kan godt være, at modtagerne ikke med det samme framelder sig dit nyhedsbrev; men de stopper med at læse det. Det kommer ind i indbakken og der bliver det liggende - ulæst.

Og en dag bliver det slettet, ligesom en gammel avis der aldrig blev læst.

I e-mail marketing er der, som i al anden online marketing, hundredvis af faldgruber.

Vi har for eksempel lige i dag modtaget en e-mail fra verdens største softwareleverandør.

Normalt læser vi aldrig deres e-mails, da de intet nyt bringer under solen; men i dag forbarmede vi os - nok hovedsagelig for at finde ud af, om vi skulle se at få os afmeldt som modtager.

Emnelinien lød: Digital inspiration til julen og nytåret

Ja, det kunne da være fint nok. Men hvad siger det?

INTET

Det er en bred vending som kan dække ALT mellem himmel og jord.

Når vi så åbnede mailen valgte vi at klikke på et link til et web-kamera som skulle have en fantastisk høj opløsning.

Herefter landede vi på en side hos udsenderen af nyhedsbrevet.

Siden vi landede på, var en oversigt over leverandører, som angiveligt skulle være forhandler af det famøse web-kamera.

Vi klikkede på en af leverandørerne..... og landede på deres forside. Så opgav vi at rode mere rundt efter det. Havde de været dygtigere så havde de sikkert solgt det kamera til os i dag.

Så er det, at vi som modtager tænker:

"DE SPILDER VORES TID"

og

"Når der kommer nyhedsbreve fra denne afsender, så gider vi ikke at åbne dem. Vi har gjort det nogle sjældne gange og hver eneste gang vi har gjort det, blev vi skuffet.

Vi bliver på listen lidt endnu og håber at den store velanskrevne virksomhed en dag finder ud af at levere værdi til os... men vi prøver først at åbne en mail fra dem om et halvt års tid igen.

Måske.

Det kunne være, at de har forbedret sig til den tid. Og ellers sletter vi dem."

DERFOR er "Fra" adressen vigtigere end emnelinien.

Og din "Fra" adresse hænger sammen med den værdi dine modtagere oplever, når du udsender dine nyhedsbreve.

Dine modtagere interesserer sig først for "Fra" adressen og  for emnelinien. Hvis du som afsender ikke er "clearet" inde i deres hoved, så bliver det rigtig svært at få dine modtagere til at åbne mailen, uanset hvad du skriver.

Om du så er verdens største softwareleverandør - kan du ikke finde ud af at levere værdifuld information til mig er du mig ligegyldig.

Stof til eftertanke?

 

Få Flere Besøgende

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.