AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

<h1>Vi skal eksportere os ud af krisen</h1>

Danske arbejdspladser forsvinder hver dag til udlandet på grund af globaliseringen.

Du kan få det samme arbejde ud af 4 kinesere som du betaler til 1 dansker.


Vores kæmpe syindustri fra Midtjylland er forsvundet for mange år siden. Siden er fag efter fag forsvundet til udlandet, hvor arbejdskraften er billigere.

Vi lever i en globaliseret verden, hvor virksomhederne for at kunne overleve og bevare konkurrenceevnen, bliver nødt til at sende arbejdet ud af landet så produkterne kan produceres billigere. Og bliver arbejdet ikke sendt ud af landet, så bliver opgaverne automatiseret.

Hvor danske virksomheder i gamle dage konkurrerede med virksomheden henne på hjørnet kæmper virksomheden nu mod store kinesiske, indiske eller phillipinske mastodonter, der kan sælge produkterne langt billigere som følge af den billigere arbejdskraft.
Udviklingen, der startede i 70’erne, er siden kun accelereret mere og mere – og den vil fortsætte i mange år fremover.

Resultatet af dette er, at allerede i 2005 levede 60% af den voksne befolkning på kontantoverførsler eller som offentligt ansatte. Det bliver Danmark og danskerne ikke rige af.

Når vi ser på, hvor stort det overordnede problem er, så er det urealistisk at tro, at 12 minutters mere arbejde eller lidt lavere skat på arbejde overhovedet kan gøre en forskel der kan mærkes.

Og det gør ingen forskel på den lange bane, at vi betaler et tilskud til husejere for kunstigt at holde folk inden for byggeindustrien i arbejde. Det er ikke dårligt, at fastholde så mange som muligt på arbejdsmarkedet ved at give tilskud – men det hjælper ikke på den lange bane hvis vi ikke begynder at gøre de rigtige ting.

For hvis vi fortsætter med at gøre, som vi har gjort indtil nu – så fortsætter krisen for Danmarks vedkommende.

Der skal meget skrappere midler til

Og de skrappere midler er, at vi skal omstille Danmark til at være eksportorienteret.

Kun når vi eksporterer langt mere end vi importerer, vil vi med valutaen fra udlandet have råd til at betale for pasningen for vores syge og gamle.

Kun når vi eksporterer langt mere end vi importerer, vil vi med valutaen fra udlandet skabe ægte, reelle arbejdspladser. For nu har vi brug for at ansætte folk til at producere de produkter og serviceydelser vi leverer på eksportmarkedet.

Lad os se på nogle få tal så vi kan få en fornemmelse af størrelsesordenen

Bruttonationalproduktet for Danmark var for 2008 anslået til 1.117 milliarder kroner omregnet til dagens kurs ifølge Wikipedia.

Finansministeriet forventede i deres økonomiske redegørelse fra maj 2011 et underskud på de offentlige finanser på 74,3 mia. kroner for 2011 ifølge Børsen.

Danmarks eksport var det seneste år 584,4 milliarder kroner ifølge Danmarks statistik.
(juli 2010 til og med juni 2011)

Det forventede underskud på de offentlige finanser udgør derfor cirka 1/8 af vores eksport.

Hvad hvis vi nu kunne forøge vores eksport med 1/8 – svarende til en 12,5% stigning

Hvad ville de danske virksomheder gøre med den indtægt, der kommer fra udlandet?

Ville de begynde at investere?

Ville de begynde at bygge?

Ville de begynde at ansætte medarbejdere igen?

Vores påstand er, at de vil gøre alle 3 ting.

 

Men hvor er det uambitiøst kun at tale om en eksportstigning på 12,5%.

Hvorfor ikke 25%?.

Eller vores mål kunne være 50% større eksport i år 2020.

Hvordan ville Danmark se ud i år 2020, hvis vi eksporterer 50% mere, end vi gør i dag?

Vil vi have råd til at betale for den velstand vi alle ønsker os?

Vil det være et realistisk mål hvis vi går fra nuværende situation ,hvor vi som samfund  nærmest ingen fokus har på eksport til 100% fokus i fremtidens Danmark?


 

Lad os tænke eksportmulighederne ind i hver eneste idé vi får og hver eneste beslutning vi tager.

Hver gang vi udvikler på noget, skal vi sige til os selv: Kan det eksporteres?

Hver gang vi producerer noget, skal vi sige til os selv: Kan det eksporteres?

Hver gang vil sælger noget, skal vi sige til os selv: Kan det eksporteres?

At tænke i eksport, skal i fremtiden være lige så naturligt som at køre cykel.

Vi bør holde seminarer om eksport, vi skal netværke om eksport, danske virksomheder skal lære af hinanden – skolerne skal have eksterne specialister til at inspirere og fortælle om eksport.

Vi skal skabe eksporteventyret indefra – og vi skal ikke spørge nogen om lov

Vi skal støtte de virksomheder, der tør tage chancen ved at gå ud på eksportmarkederne.

Danmark har nogle af verdens bedste produkter – vi har viden, der ligger i særdeles høj kurs i hele verden.

Nu skal vi ud og sælge og markedsføre os internationalt.

Vi skal lade eksportfremme være Danmarks nye mantra.

Ikke som noget fjernt og teoretisk; men som nogle helt nærværende og praktiske værktøjer i hverdagen.

Kun med en øget eksport får vi råd til at passe vores ældre og syge.

Kun med en øget eksport får vi alle i arbejde igen – høj som lav.

Vi har alle et ansvar for at få Danmark på fode igen.

Det har været fremme i medierne, at hvis danske virksomheder inden for f.eks. metalindustrien fremover skal overleve i fremtiden, skal de se at komme i gang med at eksportere deres produkter til andre lande.

Problemet er, at langt de fleste virksomheder ikke véd, hvordan de skal gribe det an.

Jo, de kan få nogle overordnede retningslinjer; men det de fleste mangler er, at få de nødvendige ting gjort, de ting, der får folk til at kontakte jer og får telefonen til at ringe.

Hvordan kan vi få det til at ske?

Vi fremstiller målrettede AdWords Annoncer på Google, udvikler målrettede landingssider på jeres hjemmeside, optimerer dem og søgemaskineoptimerer dem, så I også bliver fundet i Googles organiske søgeresultater. 

Hvor simpelt det end lyder, så er det "bare" dét, der skal gøres.

Når det er gjort korrekt, så vil I blive kontaktet af potentielle kunder fra Tyskland, Spanien, Sverige, Rusland, Kina eller hvor I nu ønsker at få jeres nye kunder fra.

 

iMARKETING har siden 1997 hjulpet flere hundrede danske virksomheder med at sælge deres produkter ved hjælp af online markedsføring af deres produkter og vi kan med stor sandsynlighed også hjælpe din virksomhed.

Kontakt os venligst på telefon 47 17 32 64 eller info@imarketing.dk for en uvildig vurdering af jeres muligheder for at eksportere ved at optimere jeres online markedsføring.

Se også videoen på vores forside her: www.imarketing.dk

 

Få Flere Besøgende

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.