AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

Indtil 7. Juli 2006 kunne man til dels betale sig fra en søgemaskine optimering.

Ved at betale for en annonce på Google kunne man sikre sig en placering på første side med søgeresultater.

Vi har tidligere, i forbindelse med søgemaskine optimering nævnt, at Google har indført massive ændringer i den måde, den ser hjemmesiden på.

Disse ændringer gælder ikke kun de almindelige søgemaskine resultater; men også Googles annoncer.

Derfor kunne mange med dårligt optimerede hjemmesider den 7. juli vågne op til en fremtid, hvor de tidligere betalte 25 øre for et klik, nu skulle betale op til 60 kr.!!!

Indførelse af Googles kvalitetspolitik lader til at hænge sammen med, hvor hård konkurrence der er omkring de enkelte søgeord.

Dvs. er man så ”heldig” at være gået fri af, hvad der på engelsk allerede er blevet døbt ”The Google Slap” selv om man har en dårligt optimeret hjemmeside, så er det ikke nogen sikkerhed for, at man ikke bliver ”ramt” senere.

Konkurencen er nemlig hele tiden stigende på Internettet og det der sker er, at afhængig af hvor god en kvalitet din hjemmeside har, så vil Google kræve en gradvis højere minimumspris for at du kan have din annonce kørende.

Google ønsker simpelthen at favorisere folk med kvalitetsindhold og kvæle de dårlige annoncører i alt for høje klikpriser.

Når folk så har spurgt Google hvorfor deres annonce er blevet deaktiveret fordi minimums klikprisen er steget, så er svaret: Kvaliteten skal være bedre.

Når du så spørger: "HVORDAN BEDRE?", så bliver du mødt af en larmende tavshed.

Hvorfor nægter Google så hårdnakket at fortælle, hvad der skal til for at få klikpriserne ned?

Den samme grund som er årsagen til, at et finansieringsinstitut ikke fortæller, hvordan dens kunder kan forbedre sin kreditværdighed for at få en lavere rente.

Hvis du betalte 1 krone for et klik før, og du vågnede op en morgen ved, at du fik lov til at betale 60 kr for et søgeord, så er det ligesom mere acceptabelt, at du kan nøjes med at betale 2 kr pr. klik for at være med i legen.

Eller er det???

Det er til Googles fordel at DU ikke kender spillereglerne og at Google ikke kan/vil forklare dig det, det er tydeligt nok efterhånden ... for Google sidder på den anden side af forhandlingsbordet.

Det er kun muligt for nogen som os, der bruger VORES EGNE penge på Googles Adwords annoncer 100% at sætte os i DIT sted, når vi skal forklare hvordan man bør spille dette her spil.

Når vi her skriver om de forskellige ting du kan gøre for at optimere dine Google Adwords annoncer, så skal du være klar over, at det pt. kun repræsenterer under 1% af min samlede viden på området.

Der er altså ingen vej uden om kvalitet, hvis man vil være med i den stadig hårdere konkurrence om de besøgende hos Google.

Google fortæller med deres sidste opdatering: Enten må du tage dig sammen eller også vil vi hellere undvære dig… for der er masser af andre, der gerne vil have din plads på søgemaskinen.

Da vi altid har arbejdet med kvalitetshjemmesider, har hverken vi eller vores kunder mærket ”The Google Slap”, på nær et par annoncer, der pegede ind på en af vores egne sider hvor vi ikke havde fået skabt den rette sammenhæng imellem annoncens tekst og sidens tekst.


 

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.