AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

Det er en brøkdel af dine besøgende, der giver dig størstedelen af dit salg

Det er måske ikke så overraskende.

Det er mere interessant at se på hvilke karakteristika, der er knyttet til dem, der bliver til dine kunder.

Når du kender dem, kan du optimere dit salg ved at ændre din markedsføring, så den er rettet imod dem, der køber af dig i stedet for bare at betale for at få en masse besøgende til din hjemmeside, der ikke køber noget.

Hvad er det så, der karakteriserer de besøgende, der bare er en udgift for dig og de besøgende, der er en god indkomstkilde i mange år fremover?

Lad os starte med at se lidt overordnet på det og os lad os så gå ned i detaljerne efterfølgende.

Een af de vigtigste faktorer for om du sælger er, hvor dine besøgende kommer fra og hvad de aktivt har gjort lige inden de landede på din landingsside.

Som du kan se i ovenstående grafik, er der en direkte sammenhæng mellem hvor præcist du kan målrette din markedsføring til dem der har behov for dine produkter lige nu og hvor nemt det er for dig at få kunden i hus.

Jeg har med vilje gjort spidsen af tragten meget lille og den store ende af tragten meget stor - for herved afspejler jeg bedst virkeligheden som jeg ser den.

Der er altså en KÆMPE forskel mellem motivationen for at købe afhængig af hvordan dine besøgende har fundet dig.

Lad mig komme med et eksempel på et B2C salg. Er vi i B2B markedet så er dette eksempel endnu mere ekstremt.

Lad os sige, at du sælger nogle super lækre kraftigt lysende Maglite lommelygter.

Og lad os så se hvordan dem, der ser din information, vil reagere på den:


Reklamer i aviser
Læseren ignorerer reklamen (mest sandsynligt) eller tænker: Jeg har allerede en lommelygte. Jeg har ikke brug for en lommelygte. Jeg har brug for en lommelygte; men har ikke en lommelygte på budgettet i denne måned. Jeg bliver forstyrret af det jeg interesserer mig for lige nu. Jeg tror ikke, denne lommelygte er bedre end andre. Jeg køber min lokalt, så jeg kan støtte dem. Jeg sidder ikke lige ved min PC og der er mange andre ting jeg skal - og jeg gider ikke taste en webadresse ind for bare at rode rundt på en hjemmeside for at finde et tilbud som de sikkert ikke har koordineret med reklamen.

Bannerreklamer online
Læseren ignorerer reklamen (kaldet bannerblindhed) eller tænker: Jeg har allerede en lommelygte. Jeg har ikke brug for en lommelygte. Jeg har brug for en lommelygte; men har ikke en lommelygte på budgettet i denne måned. Jeg bliver forstyrret i forhold til det, jeg interesserer mig for, lige nu. Jeg tror ikke, denne lommelygte er bedre end andre. Jeg køber min lokalt, så jeg kan støtte dem.

Facebook annoncer
Læseren ignorerer reklamen eller tænker: Jeg er godt nok i målgruppen, jeg er nemlig mellem 18 og 65 år; men jeg har allerede en lommelygte. Jeg har ikke brug for en lommelygte. Jeg har brug for en lommelygte; men har ikke en lommelygte på budgettet i denne måned. Jeg tror ikke den lommelygte er bedre en andre - jeg køber min lokalt, så jeg kan støtte dem.

Google AdWords Display netværk
Læseren ignorerer reklamen eller tænker: Jeg er godtnok i målgruppen, jeg er landet på en hjemmeside for Gør-Det-Selv folk der har AdWords displayannoncer; men jeg har allerede en lommelygte. Jeg har ikke brug for en lommelygte. Jeg har brug for en lommelygte; men har ikke en lommelygte på budgettet i denne måned. Jeg tror ikke den lommelygte er bedre en andre - jeg køber min lokalt, så jeg kan støtte dem.

Aktiv deltagelse hvor dine kunder er til stede
Tråd: Jagt og Fritid. En deltager har netop skrevet i tråden, at vedkommende leder efter en kraftig lommelygte.
Du fortæller, at du netop har hvad deltageren efterlyser.

Læseren tænker: Jeg er i målgruppen, jeg mangler en lommelygte. Jeg er åben for at købe denne lommelygte. Jeg er allerede online, så det er nemt at undersøge tingene, så jeg vil da se om ikke det er interessant.

Brede søgeord i naturlige søgeresultater og AdWords
Søgeord: Lommelygte. Der er 246.000 søgeresultater og du skal være højt på side 1.
Læseren tænker: Jeg er i målgruppen, jeg mangler en lommelygte. Jeg er åben for at købe denne lommelygte. Jeg er allerede online, så det er nemt at undersøge tingene, så jeg vil da se om ikke det er interessant.

Læseren har nu fundet ud af, at en kraftig lommelygte hedder Maglite, så han søger:

Udvalgte, målrettede søgeord i naturlige søgeresultater og AdWords
Søgeord: "Maglite Lommelygte". Der er 16.900 resultater søgeresultater og du skal være højt på side 1.
Læseren tænker: Jeg er i målgruppen, jeg mangler en Maglite lommelygte.  Jeg er allerede online, så det er nemt at undersøge tingene. Jeg er interesseret i at købe denne lommelygte.

 

Kan du se hvordan chancen for at sælge stiger nærmest eksponentielt med, hvor præcist du målretter din markedsføring?

Og samtidig med at du målretter mere præcist, falder dine udgifter voldsomt for at få besøgende til hjemmesiden, der alligevel ikke er klar til at købe af dig.

Det er en ægte win-win situation, som man siger.


Nu er lommelygter (som så mange andre billigere forbrugsprodukter) på "kanten" til at kunne sælges online med en ordentlig fortjeneste, så se kun dette som et eksempel på, hvordan dine postentielle kunder tænker og reagerer afhængig af, hvor du markedsfører dine produkter og serviceydelser.

I B2B markedet er den tendens, jeg har vist her på siden, endnu mere udbredt og det er hér de helt store gevinster kan hentes hjem på at målrette markedsføringen til dem der leder efter dem

Jeg håber med dette eksempel, at du nu ser alvorligt på din egen markedsføring og vil arbejde på at bruge pengene dér, hvor de gør mest gavn, nemlig, hvor du får mest ud af dem.

 

Vil du have optimeret DIN markedsføring?

Vi vil gratis gennemgå en række websites og komme med vores forstag til, hvor du skal sætte ind.

Send en e-mail til info@imarketing.dk med adressen på din hjemmeside.

Din hjemmeside vil blive gennemgået i en video sammen med en række andre, der bliver offentliggjort her på iMarketing.dk. Forvent, at vi anvender 2-5 minutter pr. hjemmeside.

For at være med, skal du inkludere teksten: "Jeg giver hermed iMarketing tilladelse til at vise detaljer omkring min hjemmeside i en online video." i e-mailen.

Skriv gerne, hvad du opfatter som den største udfordring med hjemmesiden.

Hvis vi skal se på din AdWords kampagne, så send også dit kunde ID - så sender vi gennem Google en ansøgning til at se din kampagne. Såfremt vi viser video fra AdWords kampagnen vil søgeord og priser være sløret så de ikke kan aflæses.

Hvis der kommer mange tilmeldinger, vil vi gøre alt for at vise så mange som muligt - alternativt fremstille flere videoer over tid. En e-mail er ikke en garanti for, at vi tager din hjemmeside op - men jeg vil gøre alt for at få flest mulige med.

Følgende websites er allerede tilmeldt på basis af dette nyhedsbrev, så skynd dig at komme med:

For din succes på Internettet,

Christian Garrelts

PS: Skriv dine kommentarer herunder og jeg vil svare næsten øjeblikkeligt.

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.