AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

Her er vores oplevelse med Mødebooking og Telemarketing

Vi har ikke selv booket møder de sidste 10 år, da vi har fået alle vores klienter via vores online markedsføring og via referencer fra tilfredse kunder.

For nylig er vi i 2 tilfælde blevet kontaktet af en telemarketing virksomhed, der tilbød at booke kundemøder for os og da vi altid er interesseret i at teste nye potentielle markedsføringstiltag, har vi nu fået de erfaringer vi vil dele her med dig.

I første tilfælde ønskede vi at se, hvor mange gange lettere det var for mødebookingvirksomheden at få marketingchefer og/eller salgschefer til at tilmelde sig på vores Autoresponder i stedet for at vi skulle holde et møde med dem.

Resultatet var, at det var, at det for 50 mellemstore/store virksomheder var 1.500% lettere at få lov til at knytte en langvarig forbindelse med salgschefen eller marketingchefen end at booke et møde.

Det er altså meget lettere at lade dine potentielle kunder lære dig at kende over en længere periode end at skulle aftale et her og nu møde.

Årsagerne til dette er utrolig mange og dem uddyber jeg i vores gratis Autoresponder markedsføringskursus. 

Hvis du tilmelder dig på Autoresponder her, kan du få hele historien.

 

I andet tilfælde ville vi for første gang nogen sinde teste dette, at gå specifikt efter de større virksomheder, så vi aftalte, at mødebooker virksomheden skulle booke 4 møder med virksomheder med over 50 ansatte.

Resultatet blev følgende:

1. virksomhed have ikke 50; men 7 ansatte

2. virksomhed kunne ikke kunne se, at der var booket et møde og fik alle deres kunder via offentlige licitationer 

3. virksomhed: her er mødet booket for en person der var på ferie uden dennes vidende. Da jeg efterfølgende kontaktede personen inden mødet var de absolut ikke interesserede og ville ikke en gang høre, hvad jeg kunne tilbyde.

4. virksomhed blev mødet rent faktisk blevet afholdt med. Forinden havde jeg opfordret dem til at forberede sig ved at se vores video på forsiden og et par andre links, så de kunne finde ud af, hvad vi kunne tilbyde på lige fod med de potentielle kunder, der ellers kontakter os uden at vi holder møde.

I en telefonsamtale spurgte jeg om de havde fået kigget på det, jeg havde linket til. Det var ikke tilfældet. Derfor opfordrede jeg dem til at gøre det.

På selve mødet fik jeg at vide, at de stadig ikke havde fået kigget på vores hjemmeside.

Som du kan se, er mødebooking ikke en dans på roser. Og som vi bl.a. skriver i vores Autoresponder emails, bliver det hele tiden kun sværere og sværere at nå ind til beslutningstageren.

Een af årsagerne er, at selv om de kunne være i markedet for potentielt at købe dine produkter, så ville det være et rent lykketræf, at det lige er det problem dit produkt kan løse, der har den potentielle kundes fokus i det øjeblik du eller din mødebookervirksomhed ringer. 

For at få alle de andre gode grunde til at forstå, hvorfor mødebooking snart er nærmest umuligt, så tilmeld dig på Autoresponder.


Konklusion: 

4 timers til forberedelse med telemarketingbureauet og kundeemnet, diverse e-mail  og telefon kommunikation, 1 times transport, 1,5 time møde (= 5.200 kr.), 500,- i betaling for det møde der blev afholdt og en sjat benzin til 50 kr. 

I alt 5.750 kr. at få lov til at aflevere en masse guld til en virksomhed, der vil overveje om de har brug for det vi kan levere.

Nej tak!

Så jeg afventer også fremover at kunderne ringer, fordi de helt af sig selv har fundet ud af, at vi er de helt rigtige til at hjælpe dem med deres problem og så bruge tiden og pengene på noget mere konstruktivt.

 

Så hvad kan man så gøre ved det?

Jo, man kunne gøre som vi har gjort for os selv og for vores klienter de sidste 13 år:

Sørge for, at vi og vores klienter kan findes, når vores potentielle nye klienter er klar til at handle med os.

Så vi vender altså hele situationen 180 grader rundt og afventer bare at telefonen ringer eller emailen kommer ind.

Fordelene ved denne tilgang til salget er mange:

1. Vi sælger rent faktisk vores løsninger på denne måde.

2. Vi nægter (pånær vores lille test) at holde møder med virksomheder, der ikke først er blevet vores klient, da vi erfaringsmæssig aldrig har fået en eneste kunde ud af at holde møde først. Årsagen er, at når vi bliver ringet op, så har personen der ringer, allerede inden kontakten med os fundet ud af, at vi er et godt match.

3. Vi sparer derfor uendelig meget tid i form af forberedelse og transport, tid, vi anvender på at hjælpe vores faste klienter i stedet.

4. Vi er faktisk dårlige sælgere (målt ud fra den "gamle" definition) i og ved, at dette at presse og "lukke" et salg slet ikke passer til vores temperament. Vi ønsker i stedet at klæde den potentielle nye klient på til selv at kunne tage beslutningen, om vi vil være et godt match - og i ca. 1/5 af henvendelserne må vi desværre afvise en potentiel klient fordi deres fundament i form af deres hjemmeside er så dårlig, at selv vores bedste anstengelser ikke vil medføre, at de får det antal kunder de har brug for.

5. Hele salget fungerer dag og nat uden at vi skal bekymre os om det. Vi skal bare være klar til at tage kommunikationen når vi bliver ringet op af vores potentielle klienter. Hvis du ikke selv har prøvet hvor befriende det er at få kunder på denne måde frem for at krumme tæerne sammen hver gang du selv skal tage første kontakt, så har du noget til gode.

6. Salget er stabilt. Ud over nogle naturlige sæsonudsving så kan vi forvente et jævnt antal nye henvendelser pr. måned.

7. Vi kan "skrue op og ned" for antallet af nye henvendelser helt efter egen vilje. Hermed kan vi hele tiden justere antallet, så vi når de ting vi skal uden at skulle stresse over enten af blive overbelastet eller over, at der ikke sker noget.

8. Det er meget billigere end telefonsalg når det er sat rigtigt op.


Er denne måde at sælge på noget for dig? 

Så ring på 47 17 32 64 i hverdage mellem 8 og 16 eller send os en e-mail og spørg hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det koster ikke noget at spørge.

Hvis du ikke er klar til at tale med os er du også velkommen til blot at bede om at komme på vores mailingliste.


 

Få Flere Besøgende

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.