AKTIVER JAVASCRIPT FOR AT HANDLE. SE INSTRUKTION HER:

 

imarketing
Jernbanegade 23B
4000 Roskilde
Telefon: 47 17 32 64
E-mail: info@imarketing.dk

 

 

Søgemaskineoptimering annoncehajer

Lige som de traditionelle annoncehajer er der nogen, som har regnet ud, hvordan de kan platte virksomheder for så mange penge som muligt ved at tilbyde søgemaskineoptimering.

Det virker umiddelbart, som om nogle af de traditionelle annoncehajer nu som det nyeste påfund har kastet sig over søgemaskineoptimering.

Jeg er sjovt nok selv blevet ringet op af en ung, naiv sælger fra sådan en virksomhed, så jeg fik mulighed for, på nærmeste hold at studere, hvordan systemet fungerer (tænk at sælge søgemaskineoptimering til en virksomhed, der selv hjælper andre virksomheder med søgemaskineoptimering! tsk, tsk). Desuden har flere af mine kunder og kontakter haft oplevelser, som svarer til mine egne.

Jeg har naturligvis kunnet stille sælgeren de rigtige spørgsmål, som hurtigt fik gennemhullet sælgerens argumenter; men det er kun fordi jeg selv arbejder med søgemaskineoptimering til daglig.

Almindelige "ikke eksperter" er indtil nu prisgivet sælgerens lovord.  

Metoderne til at platte sig til penge bliver mere og mere raffinerede og jeg må godt nok indrømme, at jeg bliver gal, når jeg hører, hvordan virksomhedsejere bliver franarret deres penge på et forkert grundlag. Det, der gør mig så vred er, at metoderne er så udspekulerede, at virksomhederne tit slet ikke er klar over, at de bliver snydt.

Metoderne er de samme:

  • En venlig, hurtigsnakkende sælger ringer dig op og lover dig guld og grønne skove.
     
  • Du får endda lov til at gå ind og checke virksomhedens hjemmeside, som ser yderst professionel ud. Der er INTET at sætte en finger på som almindelig bruger. God navigation, flot hjemmeside.
     
  • Du modtager en mail med betingelser: Der står det sælgeren har lovet.

Du indgår aftalen, som nogle gange forpligtiger DIG til at betale 15.000 - 25.000 kr. og forventer glad, at NU kommer der en masse besøgende, hvoraf en del af dem da MÅ blive til kunder.

Men hov - hvad var det så, der skete?

Ja, ikke så meget faktisk...

Som tiden går, kan du se, at de lovede besøgstal ikke bliver holdt. Hvis du har lidt mere indsigt, har du måske endda været på din statistik og har fundet ud af, at mange af søgeordene slet ikke er relevante for din virksomhed.

Med bange anelser kikker du på jeres aftale igen, du var jo blevet lovet en masse besøgende. Det havde sælgeren jo selv fortalt.

Hvad er det, der står lige efter det, de havde lovet?

Der står, at hvis det de har lovet ikke kan opfyldes inden for den afsatte tid, så bliver tiden bare forlænget indtil det lovede antal besøgende er "leveret". Tidligere så du det som en fin lille ting, du vil jo gerne have de besøgende, hvis det skulle trække et par måneder længere ud.

Selv nu har mange svært ved helt at overskue konsekvenserne:

I virkeligheden står der: DU skal betale NU - VI leverer dine besøgende, når det passer os.

Om vi først bliver færdige med at levere det aftalte antal næste år, næste år igen eller om 600 år er vi da ligeglade med. DU har både betalt og skrevet under på, at det er ok.

 

Her er nogle hints, så du kan undgå at falde i kløerne på SEO annoncehajer

  • Faresignalet skal hejses straks nogen RINGER til dig for at søgemaskineoptimere din hjemmeside eller på andre måder skaffe dig besøgende... specielt hvis du kører en mindre virksomhed.  De gode, seriøse søgemaskineoptimerings-virksomheder har alt for travlt til at ulejlige små virksomheder med et "tilbud". Hvis du derimod driver en større virksomhed, så KAN det være een af de få, dygtige virksomheder, der kontakter dig.
     
  • Spørg til referencer. Bed om mindst 3 kontakter til virksomheder, som har været glade for at få søgemaskineoptimeret deres hjemmeside af sælgerens virksomhed. Og kontakt dem så.
     
  • Spørg, hvad der sker med din trafik, når du stopper med at betale. Hvis sælgeren fortæller, at du skal fortsætte med at betale for at beholde de besøgende, så har sælgeren lige afsløret sig selv. Så betjener virksomheden sig af at omdirrigere besøgende fra plathjemmemesider (den type, du selv hader at ryge ind på), som er under deres kontrol til din hjemmeside og det har INTET med søgemaskineoptimering at gøre. Ægte søgemaskineoptimering kører ufortrødent videre lang tid efter, at betalingen stopper.
     
  • Søg efter virksomheden på Google og personnavne i virksomheden som er lidt specielle. Hvis folk er utilfredse med virksomhedens leverancer så vil det tit fremgå på nogle sider. Ligeledes vil du også kunne læse positive ting om virksomheder og personer, der gør det godt.
     
  • Og aller vigtigst: NÆRLÆS tilbuddet for "smuthuller", hvor virksomheden med få ord vikler sig ud af en hvilken som helst forpligtigelse.

Hvis du har kommentarer til denne artikel eller lignende oplevelser så kontakt mig venligst.
 

Få Flere Besøgende

 

iMARKETING - Jernbanegade 23 B - 4000 Roskilde - Tlf.: 47 17 32 64 - E-mail: info@imarketing.dk - Hjemmeside: www.imarketing.dk

Cookies

 

    
Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.  Læs mere om websitets cookies.